Zużyte baterie, empatia, persony… Odkrywamy kreatywne myślenie!

Co mają wspólnego ze sobą grzejnik i długopis? Jak napisać swoje imię do góry nogami? I kim są persony? Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy wspólnie z uczniami 8 klasy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Jaworzni, w gminie Piekoszów. Warsztaty przeprowadzone przez Aleksandrę Pakułę z Fundacji Odzyskaj Środowisko poświęcone były metodzie design thinking, która uczy rozwiązywania problemów i tworzenia innowacyjnych produktów również w zakresie ochrony środowiska. Zajęcia zostały zrealizowane w ramach projektu „Baterie – mała rzecz, duże zagrożenie. Edycja II”.

KAŻDY POMYSŁ JEST DOBRY!
Design thinking uczy jak dokonywać wyborów, które przybliżają nas do osiągnięcia zamierzonych celów. Metoda ta bazuje na pięciu etapach: empatia, analiza potrzeb, generowanie pomysłów (burza mózgów), tworzenie prototypów oraz testowanie. Szukając sposobów na stworzenie czegoś zupełnie nowego, uczniowie sami mogli się przekonać, że nie ma złych pomysłów. Każdy, nawet najbardziej szalony, może stać się podstawą albo inspiracją dla kolejnego, by w końcu znaleźć najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie. A persony? To nikt inny jak nasi odbiorcy.
KREATYWNY SPOSÓB NA BATERIE

Uczniowie, zdobyte w czasie zajęć umiejętności, będą mogli wykorzystać w konkursie: „Baterie- mała rzecz, duże zagrożenie”. Zadanie konkursowe przeznaczone dla wszystkich uczniów z gminy Piekoszów polega na stworzeniu (samodzielnie lub w grupie) bilbordu, scenariusza spotu reklamowego, plakatu, komiksu, grafiki, filmiku edukacyjnego o tym, że zużyte baterie należy utylizować w odpowiedni sposób tj. wyrzucając do specjalnie oznaczonych pojemników lub oddając do punktu selektywnej zbiórki odpadów. Organizatorzy czekają na prace konkursowe do 23 listopada. Główną nagrodą są karty podarunkowe do sklepu sportowego.

Zajęcia w szkołach na terenie gminy Piekoszów są elementem projektu „Baterie – mała rzecz, duże zagrożenie. Edycja II” realizowanego wspólnie przez Fundację Odzyskaj Środowisko oraz organizację CCR.