MATERIAŁY DLA NAUCZYCIELI

ZASADA 3R, 5R A MOŻE JUŻ 7R?

„Zasada 3R, 5R, a może już 7R” to scenariusz zajęć dedykowanych przedszkolakom oraz uczniom klas 0 – 6. Ekoś tłumaczy trudne słowa: reduce (ogranicz), reuse (wykorzystaj ponownie) czy recycle (utylizuj), zachęca uczniów do zadawania pytań, zdradza ciekawostki na temat dodatkowych R: refuse (odmawiaj), rot (kompostuj), renew (odnawiaj) oraz podaje przykłady tego, jak być eko każdego dnia. A na koniec oczywiście zabawa! Przykłady animujących zadań pozwolą starszym i młodszym wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.

 

Scenariusz zawiera prezentację multimedialną, dodatkowe materiały dla nauczyciela oraz quiz sprawdzający wiedzę.

URBAN MINING

„Urban mining, czyli miasto to kopalnia” to scenariusz zajęć dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Na zajęciach uczniowie dowiedzą się m.in. dlaczego miasto nazywa się współczesną kopalnią; jakie materiały, substancje i pierwiastki można odzyskać z miejskiej infrastruktury oraz co można poddać recyklingowi. Nie zabraknie oczywiście ciekawostek! A zajęcia zakończy quiz.

 

Scenariusz zawiera prezentację multimedialną, dodatkowe materiały dla nauczyciela oraz quiz sprawdzający wiedzę.

DZIEŃ BEZ ELEKTRYCZNYCH ŚMIECI

„Dzień bez elektrycznych śmieci” to scenariusz zajęć dla uczniów klas 0-6 szkoły podstawowej. Na warsztatach uczniowie dowiedzą się czym są elektryczne śmieci i jak należy z nimi postępować. Czy są groźne, a może jest w nich złoto? Zmierzą się z zabawą w odnajdywanie różnic, rozszyfrowywanie skrótów i czytanie niezwykle trudnych słów. Celem zajęć jest propagowanie wśród najmłodszych właściwych postaw wobec zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii.

Upcykling – nowa twarz recyklingu z uwzględnieniem elektrycznych śmieci

„Upcykling – nowa twarz recyklingu z uwzględnieniem elektrycznych śmieci” to scenariusz zajęć dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej. Celem warsztatów jest kształtowanie świadomości, że ponowne zużycie surowców ma zbawienny wpływ dla środowiska, budowanie poczucia odpowiedzialności za otaczającą ich rzeczywistość oraz kształtowanie poczucia, że każdy może zostać designerem.